Játékosaink az elmúlt 24 órában 46373 kvízt fejtettek, 117 labirintust jártak be és 1929 mérkőzést játszottak egymással.
Csatlakozz te is ehhez a közösséghez!
A nővér, aki túlélte a Titanic katasztrófát és még két hajó elsüllyedését is
Furcsa tényt hoztak nyilvánosságra a Titanic-on utazó emberek életrajzának vizsgálatakor. Az óceánjárón dolgozó Violet Jessopról kiderült, hogy nem ez volt az első hajókatasztrófa, amit túlélt, sőt, nem is az utolsó.
Forrás: Pixabay
Violet 1887-ben született Argentínában, ír bevándorlók legidősebb gyermekeként. 21 éves korában édesapja meghalt, így özvegy édesanyja és öt testvére megélhetéséhez hozzá kellett járulnia. Ekkor kezdett dolgozni az Orinoco nevű hajó fedélzetén, a kiszolgáló személyzet részeként.
Annak idején 3 olympic-osztályú óceánjárót építettek: Az Olympicet, a Titanicot és a Britannicot, Violet a 269 méter hosszú Olympic-on kapott munkát utaskísérőként, amelyet 29 gőzkazán hajtott. Akkor is a fedélzeten dolgozott, amikor az Olympic 1911-ben összeütközött a Hawke nevű hadihajóval egy keskeny szorosban. A hajó két rekesze is megtelt vízzel, de szerencsére nem süllyedt el teljesen, Violet is kimenekült a többi emberrel együtt, halálos áldozat nem volt. Ez a baleset még jobban megerősítette a köztudatban, hogy az olympic-osztályú óceánjárók nem süllyednek el.
A sérült hajó javításra szorult, ezért Violet egy másik White Star Line cirkálóra került át, a Titanicra. Testvérhajóihoz hasonlóan rekeszes szerkezetű volt, a transzatlanti utazás kiszolgálására tervezték, biztonságosnak és megbízhatónak tartották. Az óceánjáró 1912-ben indult utolsó útjára, a terv szerint április 16-ig kellett volna megérkeznie New Yorkba. Április 14-én azonban egy későn észlelt jéghegybe ütközött. Mivel a jéghegy végigszakította a hajó egyik oldalát, a sérülés több rekeszt is érintett párhuzamosan. Ha csak eggyel kevesebb rekesz kerül víz alá, a hajó megmenekülhetett volna a biztos pusztulástól. A kapitány utasította a legénységet a mentőcsónakok leeresztésére, amelyekben körülbelül az utasok felének lett volna helye, de sajnos sok csónak félig üresen került a vízbe. Violet Jessop azon szerencsések közé tartozott, akinek ennek ellenére jutott hely az egyikben. Másnap reggel a Carpathia nevű hajó legénysége segítette a fedélzetre őt és társait. Túlélte a szerencsétlenséget, amelyben 2224 ember lelte halálát.
Violetnek tehát ott volt az Olympic és a Titanic baleseténél is. Ennek ellenére semmi sem tántorította el attól, hogy továbbra is hajókon dolgozzon. Az I. világháború idején csatlakozott a Vöröskereszthez. Ápolónőként rendelték ki a harmadik olympic-osztályú hajó, a Britannic fedélzetére, amelyet a háború miatt kórházhajóvá alakítottak át. A Titanic balesete után a Britannic terveiben változásokat eszközöltek, a rekeszeket hosszabban bővítették ki, összesen 17 rekeszt kapott a hajó, valamint a hajótest burkolatát egy helyett két sor szegeccsel rögzítették. A mentőcsónakok számát is növelték. A feladatuk az volt, hogy sérült katonákat szállítsanak az Egyesült Királyságba. 1916. november 21-én azonban egy német aknára futottak az Égei tengeren, a Kea-csatornánál. Hatalmas robbanás rázta meg a cirkálót, hat rekesz is víz alá került, a hajó nagyon gyorsan süllyedni kezdett. Szerencsére az utasokat hamar sikerült a mentőcsónakokba menekíteni. 30 ember mégis meghalt a balesetben, amikor csónakjaikat a még forgó hajócsavar bedarálta. Violet is közel volt a halálhoz, fejét a hajótestbe ütötte, de végül egyike lett az 1038 túlélőnek, akiknek helyi halászok segítettek. A Britannic 150 méter mélyre süllyedt a tengerbe.
Évekkel később Violet orvoshoz fordult visszatérő fejfájása miatt és megállapították, hogy korábban koponyatörést szenvedett. Ő hosszú, dús, barna hajának tulajdonította, hogy túlélte a fejsérülést.
Violet Jessop tehát ott volt mindhárom hajó baleseténél. Inspiráló történetéről memoárt írt. Negyvenkét évet töltött a tengeren, majd visszavonult egy nádfedeles házikóba, a kertjével és az állataival töltötte az idejét. Házassága rövid volt, gyermekei nem születtek.
Vajon szerencsés ember volt, mert mindháromszor életben maradt? Vagy szerencsétlen, hogy mindhárom balesetnél éppen az adott hajón dolgozott? Talán ezt még ő sem tudta eldönteni.
Kvízlabirintus.hu, 2020. november 6.