Játékosaink az elmúlt 24 órában 40087 kvízt fejtettek, 94 labirintust jártak be és 1418 mérkőzést játszottak egymással.
Csatlakozz te is ehhez a közösséghez!

 

Kezdőoldal » Érdekességek » Egy kis Netflix történelem

Egy kis Netflix történelem


Miért olyan népszerű a Netflix? Az előfizetéses alapú online szolgáltatás reklámmentes, így szabadidőnk minden percét a szórakozásra fordíthatjuk. Akkor nézzük, amikor akarjuk, és onnan folytathatjuk az adott tartalmat, ahol abbahagytuk. Rengeteg saját készítésű, egyedi tartalom közül választhatunk. Nem csak amerikai, hanem kevésbé ismert, brazil, koreai, indiai, stb. alkotásokat is megnézhetünk.


Forrás: Pixabay


A Netflix céget 1997-ben alapították és kezdetben DVD-k kölcsönézésével és eladásával foglalkoztak. A lemezeket postán vagy futárral juttatták el a címzettekhez. 2005-re már 5 milliónál is több ügyfelük volt. 2007-ben kezdtek a streaming szoltáltatással foglalkozni. 2010-ben már Kanada-szerte elérhetőek voltak. Egy évre rá Latin Amerikát és a karibi szigetvilágot is meghódították. 2013-ban megjelentek első saját gyártású tartalmaik, ilyen volt a Kártyavár és a Narancs az új fekete címmel sugárzott filmsorozatok. 2016-ra a világ minden pontján elérhetővé váltak. 2017-ben átlépték a 100 millió előfizetőt és ez a szám azóta is csak növekszik...

További érdekes tények a Netflixről:

- A cég jópár nevet kipróbált a kezdeti időkben, pl. Replay, Directpix, Kibble vagy Luna.

- Épp a rengeteg egyedi tartalom miatt a Netflix nagyon sokáig veszteségesen működött a fellendülés időszaka alatt is.

- Reid Hastings, a Netflix alapítója 2000-ben közel volt ahhoz, hogy 50 millió dollárért eladja a vállalkozását. Akkoriban nem volt pozitív az egyenlegük, hiába volt potenciál az üzleti modellben. A másik fél elutasította az ajánlatot.

- 2006-ban és 2007-ben a Netflix reklámturnéra indult önnön népszerűsítésére. Olyan sztárok csatlakoztak a turnéhoz, mint Bruce Willis, Kevin Costner, Kevin Bacon vagy Dennis Quaid.

- 2013-ban megpróbálkoztak egy saját díjátadóval, Flixies néven, de ez csak egy egyszeri alkalom volt.

- Egy különös rekord: 2017-ben a Madagaszkár 3. című mesefilmet ugyanaz az előfizető 352-szer megnézte.

- 2018-ban először a Netflixnek sikerült az Emmy-gálán megelőzni az HBO-t az elnyert díjak számában. Korábban mindig az HBO-s alkotások kapták a díjak zömét.

- A közvéleménykutatások szerint a legtöbb előfizető a saját gyártású, egyedi tartalmakra kíváncsi a Netflixen és ezt jelöli meg feliratkozásának okául.

- Jelenleg az internetes sávszélesség 15%-a a Netflix nézéséhez szükséges letöltésre fordítódik.



Kvízlabirintus.hu, 2020. november 18.