Játékosaink az elmúlt 24 órában 38262 kvízt fejtettek, 94 labirintust jártak be és 1468 mérkőzést játszottak egymással.
Csatlakozz te is ehhez a közösséghez!
Kvízbajnokságok
Kvízbajnokságok - Információk, szabályok, gyakran ismételt kérdések
15 napos ciklusokban kvízbajnokságokat indítunk a Kvízlabirintus weboldalon. Ez független a kvízlabirintusban való előrehaladástól. Egyetlen dologban van rá hatása: a bajnokságban való helyezések eléréséért arany jár, melyet a labirintusokban vagy a piactéren költhetsz majd el.
A bajnokságban indulókat a számítógép választja ki, ehhez egy-egy bajnokság indulásakor az elmúlt 15 nap tevékenységeit nézi a Kvízlabirintus oldalon. A kvalifikáció és a csoportok kialakítása során számít:
- hányadik helyen végeztél az aktuális bajnokságban;
- hány pontot szereztél a csoportod középmezejéhez képest az aktuális bajnokságban;
- az aktuális bajnokság legnagyobb pontaránnyal végzett játékosai közt vagy-e;
- hány le nem játszott mérkőzésed volt;
- hány napja léptél be utoljára a Kvízlabirintusra;
- friss-e a regisztrációd;
- több karakterrel játszol-e, ezek közül csak eggyel indulhatsz a versenyeken;
- ha korábban részt vettél már a bajnokságban, de kihagytál párat, mi volt az utolsó helyezésed;
- ha nem vettél részt az előző bajnokságban, megválaszoltál-e 50 kérdést (még jobb, ha 100 kérdést) az elmúlt 15 napban;
- ha még nem vettél részt bajnokságban, milyen arányban adtál jó válaszokat a kvízkérdésekre az elmúlt 15 napban.
Amennyiben az előző bajnokságodban egyetlen egy mérkőzést sem játszottál le, az ezt követő bajnokságban nem indulhatsz. Ha kihagytál egy bajnokságot és újra szeretnél játszani, ezt csak akkor teheted meg, ha a kvalifikáció oldalon használod az "indulni szeretnék a bajnokságban" gombot. Ezt a kvalifikációs időszakban, 4 nappal a következő bajnokság kezdete előtt teheted meg.
A bajnokságban a résztvevőket csoportokra osztjuk. Minél nagyobb "pontszám" jön ki az előbb felsorolt tényezőkből, annál nagyobb eséllyel kerül magasabb csoportba egy-egy játékos. Az 1. csoportra több helyen elit csoportként hivatkozunk. Egy csoportba 16 játékos kerül, s ezek mindegyike megmérkőzik mindenkivel az adott csoportban. A mérkőzések eredményeiből tabella készül. A győztes mérkőzésért 3 pont, a döntetlenért 1 pont jár. Az azonos pontszámú személyek közt az általuk és az ellenfelük által szerzett pontok aránya dönt. Egyenlőség esetén az kerül előbbre, aki több pontot szerzett. Ha ez is megegyezik, akkor a helyezést megosztjuk köztük.
A tabellán a játékosok neve mellett helyenként láthatsz egy feliratot. Ez azt mutatja, hogy az illetőnek ez az összes bajnokságból elért legjobb eredménye. Az aktuális bajnokság lezárásáig a korábbi bajnokságoknál csak a lezárt bajnokságok legjobb eredményeit nézzük.
A bajnokság végén, a végső helyezésekért arany jár jutalmul. Kivételt képeznek ez alól a kihívóként egyetlen mérkőzést sem játszó játékosok. Az utolsó 1 arannyal, az az előtti 2-vel lesz gazdagabb és így tovább. Az elit csoportban ennek duplája jár. Ha nem játszottad le minden mérkőzésed, százalékosan csak annyit kapsz meg a jutalom aranyból, amennyit a 15 mérkőzésedből kihívóként lejátszottál.
Menet közben is lehet jutalmat kapni a lejátszott mérkőzések után. Ha egymás után, megszakítás nélkül 5 bajnoki mérkőzésedet lejátszod, kincsesládát vehetsz át jutalmul. Figyelem! Ha elmulasztod átvenni a ládát és a következő napon nem játszol, a számláló elölről indul.
A résztvevőknek minden nap egy mérkőzést kell lejátszaniuk. Az értesítés ikonok közt mindig megjelenik az adott napi ellenfél képe, amire kattintva indítható az összecsapás. Kihívó félként a kisorsolt ellenfél korábbi kvízeredményeivel kell megküzdeniük, azaz 10 olyan kérdést kapnak, amit az ellenfél korábban már megkapott és a két fél gyorsaságából és választott válaszából alakul ki, ki nyeri az összecsapást. Ha mindketten jól válaszolnak, az kapja a pontot, aki gyorsabban válaszolt. Ha az idejük is egyforma (másodpercre kerekítve), akkor senki sem kap pontot.
Ha X játékos játszik valamelyik nap Y játékossal, akkor aznap Y játékosnak is meg kell mérkőznie X játékossal. A kettő között annyi a különbség, hogy egyik esetben X, a másik esetben Y a kihívó fél, s a másik játékos korábbi eredményei képezik a kapott kvízkérdéseket.
Az aktuális napra sorsolt kvízmérkőzéseket még aznap be kell fejezni. Azaz, ha valaki 23:55-kor kezd bele a játékba, előfordulhat, hogy kicsúszik az időből. Ebben az esetben úgy vesszük, mint ha az illető nem játszotta volna le a meccsét.
Ha valamelyik kisorsolt mérkőzést nem játsszák le, a számítógép dönt arról, mi legyen az összecsapás végeredménye. Amennyiben a kihívott fél nem játszott aznap mérkőzést kihívóként, a mérkőzés eredménye 0:0 pontarányú döntetlen lesz, ha azonban a mérkőzés fordítottja megtörtént, azaz a kihívott fél kihívóként lejátszotta a két játékos közti mérkőzést, akkor 3:0-ra a kihívott fél nyeri ezt az összecsapást. Amennyiben a mérkőzést megkezdték és a kihívott fél már 3-nál nagyobb pontkülönbséggel vezetett, ez az eredmény fog bekerülni. Utóbbira azért van szükség, hogy senki ne szerezhessen előnyt azzal, ha egy vesztes mérkőzést 3-nál nagyobb pontkülönbségnél nem fejez be.
Ha véget ért egy bajnokság, a játékosok megkapják a helyezéseikért járó aranyat, illetve elkezdődik egy új bajnokság.
A korábbi bajnokságok eredményei, legjobbjai bármikor visszanézhetőek a Versenyek menüpontban.